Brug af klubudstyr

Klubben råder over cirka 10 sæt begynderudstyr og nogle få sæt til dem som er kommet lidt videre. Ved at klikke på linket herunder kan du tilmelde dig som bruger af klubudstyret. Det koster 350 kr per sæson. Udstyret kan ikke bookes på forhånd så det er "first come". Nogle dage kan udstyret være pre-booket til undervisning. Hold øje med vores facebook side.

Regler

Pas godt på udstyret. Det tilhører os alle sammen. Hvis du er ny i klubben, så bed en af dem, der har været der længere, om at vise dig hvordan og hvorledes og bed gerne om hjælp til at få udstyret ud af skuret og op og ned af trappen på en sikker måde.

Ved brug af klubudstyr:

1. Bær altid udstyret med vinden i ryggen - også i let vind. Det skal bare gøres til en rutine.
  2. Husk at checke at udstyret sikkerhedsmæssigt er i orden, og stil en passende bomhøjde før du går ud.
  3. Sejlet lægges i vandet før brættet. Brættet driver og kan ramme stenene. Sejlet ligger stille.
  4. Omvendt når du skal op igen -brættet skal op først og derefter sejlet.
  5. Bemærk at der ikke må bruges trapez på begynderudstyret, kun på dertil særligt indkøbt udstyr.
  6. Smid sejlet et godt stykke væk og til siden fra trappen. Så kan andre også komme til.
  7. Tag både sejl og rig helt op på land og et godt stykke væk fra trappen, når du holder pause. Det skal ikke ligge i vandkanten.
  8. Skyl våddragten og hæng den pænt op når du er færdig med at bruge den.
  9. Går noget i stykker, så skriv til swc@swc.dk. Smid også gerne en post på facebook siden og ved behov en seddel på udstyret så andre ikke kommer til at bruge defekt udstyr.
  10. Mind andre om god behandling af udstyret.
  11. Klubudstyr må ikke tages på tur (med mindre det er aftalt med bestyrelsen på forhånd)
Tilmelding til brug af klubstyr (kræver at du i forvejen er klubmedlem, læs mere her)